FB

Tuesday, December 21, 2010

Selalu Sangat Kena Terjah !

Nie nak citer pasal ofis ofis aku...selalu sangat kene terjah...bukan kene terjah ngn abg naz melodi tu..tapi ngn org2 yang meminta bantuan...

fuh..fenin akak bila teringatkan diorang...dalam seminggu nie boleh dikatakan hampir setiap hari ..nak minta belanja dapur la..anak nak sekolah laa...4 tahun lepas masa mula2 join company nie heran jugak aku dibuatnya...pelbagai warna kulit..bahasa...huishhh...tp sekarang dah biasa dah..

tak kan org minta sedekah kat ofis pun nak kene tanya akauntan aku..kan hangin dia satu badan benda remeh pun nak tanya...kalo aku rasa masalah orang yang minta bantuan tu cam berat baru aku refer dia..kut2 ler boleh bg lebih...

tp yg jd masalahnya sekarang nie...

sesetengah daripada diorang tu...dah la datang minta bantuan dengan kita ...tapi perangai semacam jer...nak tolong pun tak de hati...paling tak tahan MENIPU ... cakap tak pernah datang ofis laa...padahal dah kerap dah...background family lak banyak versi..adik beradik pun cakap tak kenal..kalo akak yg dtg adik tunggu luar..kalo adik yg masuk akak tunggu luar..huhu..pening aku...padahal sebelum nie pernah datang sekali n mengaku adik beradik...

mmg diorang banyak belit..tapi aku ingat tazkirah big bos aku..dia kata kalo org yg dtg minta bantuan..dan betul2 memerlukan pertolongan tapi kita tak hulurkan bantuan sedangkan kita mampu..saper yg kena takwil akhirat kelak..dia jugak...huhu...nak kater ape lagi..nak tak nak aku kena bagi jugak fulus tu walau sikit...bukan duit aku pun kan...duit company...

hmm..ofis korang pernah jadi Jabatan Kebajikan Masyarakat ???


2 comments:

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...