Cerita Kawen Emi : Part 4 ~ Hadiah Menggerunkan !

aku ingatkan nak citer sampai part 3 jer...skali benda nie lak bikin gempak..mmg saspen sangat.sehari selepas majlis kami adik beradik pakat bukak hadiah...sampai la satu hadiah nie..huhu...aku nak citer pun gerun...

hadiah nie wrapping comey jer ...ada kad kecik tertampal kat pembalut hadiah tu..tapi xde nama , kad kosong jer...adik aku cakap org nie tak ingat nak tulis nama la pulak...kitaorg pun pakat tengok kad..sume yg ade kat situ tertumpu pada hadiah tu...sbbnya tu antara hadiah yang paling last kita org bukak...lagi pulak siap reben lg..tp reben tu ade tulisan ' master baby ' ...so aku paham la...reben recycle nie...biasa la org kg kan...lepas koyakkan pembalut tu ternampak lak kotak...pun ada tulis ' master baby ' kalo korang tak tau ' master baby ' tu brand pakaian baby...so kotak pun recycle..aku time tu terdetik gak..saper ler hadiahkan adik aku pakaian baby..baru jer kawen sehari..tunggu ader baby la kalo nak bagi...

skali bila tengok hadiah tercengang aku...huh..sepasang selipar lelaki...brand dr cardin...tp yg misterinya selipar tu mmg dah dipakai...condition mmg out !! menggelupas sana sini...takut aku tengok hadiah tu..tak der saper brani pegang...huhuhu...gerun !!! selipar tu dia tutup ngn span yg kita letak dalam akuarium tu...mak aku alihkan guna batang penyapu span tu time aku nak tengok betul2 selipar tu..aku tak kasi pegang..lagi pulak mak aku tengah menyapu masa tu..ye la..berprasangka baik laa kan..kut2 ler mata aku nie buat silap...tp mmg sah ..penglihatan aku nie ok lagi...

emi pun cakap ' siapa la sanggup buat gini ....tak bg hadiah pun tak per... ' haih..aku pun terkejut lagi nie..nak tenung pic kat atas tu lama2 pun gerun...tapi selipar tu mak aku dah buang dah...takut ada org berniat tak baik...

pembaca budiman semua... (cewah !!!) korang rasa la kan...ape motif org tu bg hadiah gitu ??? ...lelaki ke perempuan agaknyer...menggerunkan !!!


2 Comments

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

  1. dia takdak duit nak beli hadiah kot..tak bagi hadiah malu plak..nak bagi duit dlm sampul, takdak duit. Tak pergi kenduri tak sampai hati.

    Pernah dengar citer, kat kedah. Ada orang kg ni terima jemputan kahwin. Takdak duit kot..orang susah. Sekarang kenduri stail bagiduit angpau/hadiah. Satu kg, tak pegi malu kat tuan rumah. Dia bagi sampul kosong. Katanya tuan rumah kenduri tu..kalau takde duit..tak mau bagi apa2 pun takpa..jangan buat naya kat orang

    ReplyDelete
  2. kalo tul tak de duit..tak yah susah2 beli kertas pembalut hadiah...baru lg kertas pembalut tu...tak recycle...pening jugak pikir...

    ReplyDelete
Post a Comment
Previous Post Next Post