Cerita Kawen Emi : Part 1 ~ Preparation

Banyak hari dah aku tak hapdet blog..bukannya tak de story nk share tp xsempat nk ngadap pc..aku dah start cuti awal muharram..isnin nie baru masuk keje..plus weekend 6 hari aku duk rumah..kan best kalo dapat tengok tv je ke..baca novel sambil mkn junkfood.huh!lupakan aje sume tu..zaman single mingle dulu bley la..tp skang nie 2 bulan lom tentu khatam sebijik novel..

smalam adik aku kawen..mmg penat..kemas rumah lg..ke sana ke mari settle segala..buat hantaran lg..aduh...mmg tak berbaloi cuti 6 hari..hari nie pun kemas rumah lg..bersepah dah rumah..cam tempat pelupusan sampah lak aku tengok..hehe..banyak tul barang2..org pelamin cepat2 ler ambik pelamin ko nie bawak balik..dah menyemak tul aku tengok..

adik aku kawen nie banyak tul ler probnyer..8 hari sebelum tarikh akad nikah baru aku dapat barang nikah diorang..adik aku kat kuala pilah..bakal adik ipar lak kat lumut..cik misi bertemu jodoh ngn abg tldm..aku kt trg nie hah cam dah naik sawan dah uruskan hal diorang.seb baik xde masalah tentang borang nikah..seb baik jugak org kat pejabat agama tak marah aku sbb hantar borang lambat..aku sendiri pun ingat dah kene tunda kawen..hehhe..

pastu kes ngan jurunikah lak..aku pun terhegeh2 la kol nk arrange masa nikah..aku cakap laa nikah kul 10.00 pg..dush..jurunikah tu tak sanggup..kul 11.00 pg n 3 ptg dah ada org book..pak ustaz tu takut tak sempat..dia cakap buat kul 5.00 ptg laa...aku pun cakap jamuan hari yg sama..leh lak ustaz tu cakap..tak pe,jamu org mkn dulu nikah kedian..haha..aku dengar pun dah membulat mata..ade ke org buat mcm nie (sila bg tau aku kalo ade ;-P) aku pun merayu lak ngn pak ustaz tu..hehe..dan akhirnya..dia sanggup..tapi bersyarat ko..syaratnyer..jgn lewat sampai masjid!! ..hehe..siap tanya aku lg malam sebelum akad nikah tu pengantin dah ade kat kuala trg lom..haha..paling tak tahan kul 9.30 pg siap kol rumah ..reminder la kononnya..siap warning jgn lambat..

part baju lak..tu la ko emi (adik aku)..b4 diz menggatal nak baju nikah kaler coklat..katernyer lain dr yg lain..baju sanding nak kaler grey..last2 bila kwn2 bg komen pendapat segala berubah lak pikiran ko..tukar baju saat akhir..tetiba jer baju sanding jadi...'merahnyer mak teh'...hahaha..belasah jer la kann..dah baju tu jer aku tengok pdan ngan tinggi dia..baju lain cam ukuran omputih!kalu adik aku pakai tak yah pakai kain dah..hahha..

pelamin pun tak nak ketinggalan buat hal..hehe..sehari sebelum br dtg pasang..last rumah tak cukup tinggi lak ngn pelamin..hah!nie part penting ni buat pengantin perempuan..aku tau..pengantin perempuan sebok mikir pelamin, baju ngn goodies jer..tul tak..yg lain dia kasi family pikir..hehe..pening kepala adik aku..last minit tu tukar pelamin..belum ape2 dah pelamin anganku musnah.hahha!..tema pun dah tak der dah..design pelamin tukar..bunga kat pelamin pun kena tukar..baju pun tukar sehari sebelum..aku tengok dah jadi tema 1 malaysia lak..wow!adik ku mmg warganegara yg sudi menunjukkan rasa cinta nya pada negara pada hari yg paling bersejarah dalam hidupnya..haha..syabas n tahniah buat :

HAMIZA & HAMIRRUDIN

Semoga Kekal Bahagia Hingga Akhir Hayat...Jangan Gaduh2...Dan Semoga Dikurnikan Anak Yang Soleh Dan Solehah..Biar Dapat Anak Ramai , Lebih Dari Aku Harapnya..Aku Tak Kesah...;-p



2 Comments

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

  1. gambar pelamin takde ke kak..nak tgk..hihiii

    ReplyDelete
  2. ade..tp tunggu part 2 baru letak gambar...

    ReplyDelete
Post a Comment
Previous Post Next Post