FB

Monday, November 8, 2010

Anak Gadis Jagalah Diri

Dapat panggilan dari seorang sahabat..ye sahabat..bukan kawan. sebabnya aku dah anggap dia cam keluarga aku sendiri..dah mcm adik aku sendiri..selalu ber'sms'...walaupun dia dah kawin dan aku sendiri pun dah berkeluarga kami tetap berhubungan...(wahai mr.tmfs..andai terbaca pls sedia maklum..bukan lelaki yer..;-P)

biasa kalau aku hantar mesej..pasti cepat jer reply..tapi sejak kebelakangan nie lambat sikit replynye..katanya ade masalah..aku diamkan saja..biasalah masalah suami isteri...sedangkan lidah lg tergigit,nie kan pulak suami isteri, itu andaian aku...

tapi ternyata aku silap...berbual dgnnya ditelefon merungkai segalanya...berat juga masalah..akan ku ceritakan secara ringkas sj sbb nie melibatkan maruah..ye maruah..

perihal adik perempuannya..aku cukup kenal..seorang budak yg pintar,cemerlang dalam pelajaran..UPSR 5A..PMR 6A...pintar la kan..baru 16 thn..dan sedikit pendiam..tanpa diduga telah menghancurkan hati keluarga..siapa tak sedih..dah la kawan aku nie anak sulung(sama mcm aku) dan dia merasakan dia bertanggungjawab ke atas adik-adiknya.(pun sama mcm aku ;-p) hancur luluh hatinya mendapat perkhabaran perihal adik perempuannya..

Ya Allah..dugaan apakah ini..mmg tak tertanggung rasanya..sempat dia berkata kpd adiknya '' menggelegak kubur walid dgn apa ko buat ni''..

aku yg hanya mendengar cerita sahaja pun sudah cukup terkedu..terkesima..tak tau nak cakap ape.....dan aku tak kan cerita detail sbb nie melibatkan maruah.ape yg aku boleh kongsikan..siapa yg ada anak perempuan..adik perempuan..awasi mereka..perhatikan tingkah laku mereka..alert dgn perubahan sikap mereka..ape lg yg jenis pendiam..itu yg perlu diberi perhatian...kata sahabat aku..adiknya tak keluar malam..habis sekolah balik rumah..tp rupanya tak sampai ke sekolah..melencong ke tempat lain..itu yg tak dapat kesan tu..katanya lg..nie semua bahana handphone..yer handphone penghubung segala...

dan aku berdoa semoga sahabat aku nie tabah menghadapi dugaan.sesungguhnya setiap yg berlaku ade hikmahnya...aku pun ade adik perempuan..aku ambik iktibar dr peristiwa ini..semoga dijauhi segala musibah...aminnn....

3 comments:

  1. buknjer adik perempuan,anak2 kita eskpun kna jga..harap ALLAH permudahkn semuanya terutama hal2 mendidik ank.

    ReplyDelete
  2. salam kenal & salam ziarah

    jom singgah sini pulak; entry terbaru "diam bukannya tak sayang"

    ReplyDelete
  3. macam2 hal yg berlaku skrg ni..semoga keluarga kita dijauhkan dr perkara2 camni..

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...