Sunday, October 31, 2010

Nasihat Hakim Memang Best!!!

N3 ringkas nak habaq mai ni...sj nk share..hikhik..ni pasal kes AC Mizal ngn ex-wife dia tu..pasal kes tuntutan nafkah tak berbayar..dah settle pun kes tu..segala bayaran tertunggak n denda dah dijelaskan...tp apa yg paling aku suka dengar bab nasihat tuan hakim...

...Anak adalah amanah Allah kepada ibu bapa dan akan dihisab kelak. Anak bukan hak eksklusif kepada satu pihak. Biarlah anak merasai mereka masih mempunyai ibu dan bapa walaupun telah berpisah. Amat malang jika ibu bapa yang bercerai memisahkan anak dari ibu atau bapa. Jika itu terjadi, tunggulah seksaan daripada Allah dan api neraka...

Jd pade sesape yg duk berebut anak tu jd kn nasihat tuan hakim nie sabagai pedoman.jgn kerana korang suami isteri anak yg tak bersalah menjadi mangsa...kalo tak ambik ko seksaan Allah & api neraka...nauzubillahminzalik..

3 comments:

  1. Salam Ibu Wafiq,

    Salam kenal dari kak Nur juga, terima kasih ya sudi singgah keblog kak Nur yg tak seberapa tu...
    bila senang singgah lagi ya...hehe.

    ReplyDelete
  2. salam ibu wafiq,

    amat bersetuju dan tertarik dgn komen hakim tuh. ckup simple tapi bernas & padat. mungkin itu bg mereka yg mengambil isi pengajarannya

    ReplyDelete
  3. salam ibu wafiq..

    setuju sgt tu...ibu bapa sya pun berpisah...tp mak tk pernah halang kami dari berjumpa ngn ayah...kalau balik kg...mmg akan luangkan masa jenguk ayah..tp tk pernah lak nk tido sane...he3...

    New Entry "14 Tips Pemakanan & Kawalan Berat Badan"

    ReplyDelete

TQVM ye sudi komen.. sayang korang ! ^^

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...